TOP 3 hiba, amivel elronthatod a távozást
Pletyka, személyeskedés, hanyagság – ezzel ronthatod el a távozásodat a munkahelyedről. Ha csak ezekre odafigyelsz, békében fogsz tudni kilépni. Nézzük sorba mindet!
Kerüld a pletykát!
A legfontosabb, amire a legtöbb karriertanácsadó fel is hívja a figyelmet, hogy elsőként a főnököddel közöld, hogy felmondasz, ne mással. Hiába ápolsz szuper kapcsolatot a közvetlen munkatársaddal, esetleg a társosztályon dolgozó csoporttagokkal, elsőként a főnököddel kell erről a témáról beszélned, őt kell tájékoztatnod. Ha a távozásod híre mástól jut a vezetőd fülébe, az bizony rombolhatja akkor is a személyes kapcsolatot, ha az jó, ha viszont eleve feszültséggel terhelt a kapcsolatotok, mi több, a főnököd magatartása, döntései szerepet játszottak a távozásodban, akkor csak tovább rombolja a köztetek lévő kapcsolatot. Pedig, hacsak nem próbaidőn mondasz fel, azonnali hatállyal (amikor tulajdonképpen már másnap be sem kell menned dolgozni), hetekre, esetleg hónapokra szükség lehet főnököd jóindulatára, így ezt nem érdemes eljátszani.
Azt is érdemes megfontolni, hogy a titoktartás a HR-re is vonatkozik. A HR-nek előre ne szólj, ne is tőlük érdeklődj a felmondásról. Az ezzel kapcsolatos munkahelyi szokásokat érdemes már belépéskor megkérdezni, esetleg, ha megtudod, hogy valaki felmondott, vagy távozik a cégtől, akkor vele beszélni, hogy ment az egész folyamat, mire számíthatsz. A távozó kollégának még jól is fog esni az érdeklődésed.
Ne személyeskedj!
Szinte egészen biztosan rá fognak kérdezni döntésed okára (hacsak nem tűkön ülve várják, hogy végre felmondj), ilyenkor viszont ahelyett, hogy nagy levegőt vennél és rázúdítanád vezetődre az össszes sirámodat, sérelmedet és elkezdenél sárt dobálni és személyeskedni: tárgyszerű legyél!
Bár a Dreamjobs szerint a fehérgalléros munkakörökben dolgozók legfontosabb távozási oka a rossz főnök (szóval lenne mire panaszkodnod biztosan), ne kezdj el panaszkodni! A legegyszerűbb, ha azt mondod: kaptál egy olyan ajánlatot, amit nem tudtál visszautasítani. Jól működik az is, ha megváltozott életkörülményeidre hivatkozol –ezek olyan dolgok, amik a mostani munkáltatódtól függetlenek, tehát nem lesz bántó a jelenlegi munkahelyedre nézve.
Ne légy hanyag!
A harmadik hibaforrás, ha mindazt, amit a felmondási idő alatt el kell végezned, nem csinálod meg. A legtöbb munkahelyen a felmondási idejüket töltő kollégákat már nem nagyon kínozzák, így amit rád bíznak, azt végezd el tisztességgel és igazold vissza, add le (mindenről készíts másolatot). Így hátráltatod a legkevésbé a maradó kollégákat. Ha megvan az a lista, ami segíthet a feladatodat átvevő kollégádnak, akkor is add oda, ha hétvégén kínlódtál vele:)